Isus se prikazanjem u Hramu objavljuje kao onaj koji će biti Hram i koji će prinijeti jedincatu osloboditeljsku žrtvu.
Dođe Isus iz Galileje na Jordan Ivanu
Konačna objava kojom Isus završava predstavljanje ljudima i započinje spasiteljsko djelo je događaj na Jordanu. Isus se poistovjećuje s ljudima i u onome u čemu nam nije sličan. Poistovjećuje se s nama i u našoj grešnosti pa pristupa u red onih koji primaju obredno pranje obraćenja i pokore.
Dakako da Isusu nije potrebno krštenje. Ni u sakramentalnom smislu, a niti krštenje koje je dijelio Ivan. Radi se o Isusovom potpunom poistovjećivanju sa čovjekom. O njegovoj želji da nam u svemu bude jednak. Premda nije grešnik, prihvaća našu grešnost.
Ovo je Sin moj Ljubljeni
Jordan je događaj koji spaja. Ne samo dvije obale i dva svijeta, nego i dvije etape Isusova života. Onu skrivenu i onu javnu.
I već na Jordanu, u poniženju krštenja, naviješteno je poniženje križa za onoga koji je došao na svijet poniženjem rođenja u štali. Zato u događaju na Jordanu nema ništa trijumfalnoga ni slavnoga. Božji glas koji se pojavljuje samo svjedoči o intenzitetu Božje ljubavi prema čovjeku. Koja se očituje u poniženju Sina i darovanosti Duha.
Bog nije pristran
A Duh Sveti se dariva svakome čovjeku koji ga želi prihvatiti. To nam svjedoči Petar u govoru prije krštenja prvih nežidova. Bog nije pristran. Bog ne dijeli ljude. Bog ljude voli.
Po krštenju je Isus postao dionik naše grešnosti, a mi po sakramentu krsta postajemo baštinici njegove svetosti i dionici Isusova poslanja. A poslanje se sastoji u nastavljanju Kristova djela. I mi smo pozvani, poput Krista, proći zemljom čineći dobro i ozdravljajući sve kojima je ovladao đavao.
Pozvani smo i poslani smo spasenje koje nam je Isus osigurao darovati ovom naraštaju, prostoru i vremenu u kojemu živimo.
N. K.