BOGU BOŽJE

Je li dopušteno dati porez?
Ono što je doživjela glava, u našem prostoru i vremenu doživljava i mistično Tijelo Kristovo. Crkvi se postavljaju nebulozna pitanja i nameću trivijalnosti da bi se uhvatila u riječi i da bi je se moglo ocrniti. I taman kada pomislimo da je lažnim svjedocima ponestalo mašte, pojavi se netko tko zaveden zbunjuje duhove i podmeće.

Jedan je Bog
Mi znamo da nam je dati caru carevo, a Bogu Božje. Mi znamo poštivati pozitivne zakone zemlje u kojoj živimo, ali jednako tako znamo da je prije svih zemaljskih zakona i iznad njih Stvoritelj i njegova volja.
I današnje prvo biblijsko čitanje još jednom ponavlja Božje riječi – Ja sam Gospodin i nema drugoga. Osim mene Boga nema. No Bog je slobodan pa se može bilo kim i bilo čime poslužiti da svijet usmjerava na dobro. Sigurna i uređena država nam može pomoći da kvalitetnije živimo svoje temeljno opredjeljenje za Boga Isusa Krista.

Vjera, ljubav i nada
A za Boga se možemo opredijeliti zato jer nas je Bog, kako svjedoči sv. Pavao u pismu Solunjanima, izabrao i opečatio Duhom Svetim. Jednako tako nam je zapisan i način na koji ćemo živjeti to svoje opredjeljenje. Djelotvornom vjerom, zauzetom ljubavlju i postojanom nadom.
Vjerom koja će poticati na djelovanje. Koja nas neće uljuljkivati u vlastitoj pravednosti, nego nukati da prođemo zemljom čineći dobro.
Ljubavlju koja nas neće omamiti ugodnim osjećajima, nego osnažiti sviješću da se ljubav pokazuje kroz nastojanje da se stvori bolji svijet, posebno za one koji su najugroženiji.
Nadom koja će izdržavati sve sumnje i kušnje te koja će biti snažnija što nas beznađe više zapljuskuje.
Ako tako živimo i naš život će biti poticaj na nasljedovanje i razlog za zahvaljivanje Bogu.

 

 

Nitko nije nevažan

SUDAC ILI DJELITELJ

Prvi evanđeoski odlomak koji se čita ovoga tjedna opisuje zgodu u kojoj je Isusu postavljeno uobičajeno pitanje za ono doba (usp. Lk 12,13-15).

Učitelju, reci mome bratu
Naime, rabini su često bili zamoljeni da interveniraju u imovinske odnose i da odrede ondje gdje se nije moglo dogovoriti.
To je prva stvar koja nas potiče na razmišljanje. Odnos među braćom i sestrama je prečesto narušen i opterećen suvišnim i nepotrebnim neslaganjima. Nevjerojatno je da se braća ne mogu dogovoriti. Da braća traže pomoć stranca.
Zato je prvi poticaj ovog evanđeoskog odlomka nastojanje da uspostavimo kvalitetan odnos s braćom i sestrama i općenito s krvnim srodnicima te da svoju djecu odgajamo za zajedništvo, međusobnu ljubav i pomaganje.

Podijeliti baštinu
Nesporazum među braćom nastao je zbog podjele materijalnih dobara. Zbunjujuće je s koliko sljepoće ljudi žele dograbiti vlasništvo nad materijalnim, ne shvaćajući pritom da je sve to prolazno i propadljivo. Strašna je zabluda po kojoj čovjek misli da ima sigurnost ako posjeduje bogatstvo.
Zato se valja odgojiti za kvalitetan odnos prema materijalnim dobrima. Dok smo s jedne strane pozvani koristiti svoje talente i pošteno zarađujući brinuti se za svoju obitelj i one koji su u potrebi, s druge strane trebamo se čuvati navezanosti na ono što smo stekli. Jer čovjeka bogatstvo najčešće ne čini slobodnim i neovisnim, nego ga zarobljava i ograničava.

Sudac ili djelitelj
Isus odbija prihvatiti poziv da bude sudac ili djelitelj. Time jasno pokazuje primjer nama kršćanima da se ne damo uvući u takve stvari. Nije naš poziv dijeliti materijalno, nego usmjeravati misli i život prema duhovnom.
To na poseban način, poglavito u ovo predizborno vrijeme, vrijedi za pokušaj da se Crkva uvuče u politiku te da se nama manipulira radi kratkoročne dnevnopolitičke koristi.
Premda smo mi koji smo Crkva dužni baviti se politikom i zalagati se za kršćanska načela, moramo budno paziti da nas netko ne pretvori u sudce ili djelitelje.
Jer naše poslanje nije suditi i dijeliti, nego smo pozvani po Kristovu primjeru, služiti i ljubiti. I otvarati nove perspektive kršćanske civilizacije ljubavi i života.

 

Preuzeto iz Nedjeljnog liturgijskog listića varaždinske katedrale