Prvo čitanje: Ez 34,11-12.15-17
Drugo čitanje: 1 Kor 15,20-26.28
Evanđelje: Mt 25,31-46
Zborna molitva
Svemogući vječni Bože, svome ljubljenom Sinu
dao si svu vlast na nebu i na zemlji i postavio ga
glavarom cijelom svijetu. Molimo, oslobodi sva stvorenja
iz ropstva zla da tebi jedinome služe i tebe bez kraja slave.
Po Gospodinu.
Darovna molitva
Gospodine, prinosimo ti žrtvu kojom je Krist
ljude pomirio s tobom. Molimo te, nek tvoj Sin
dade narodima dobra jedinstva i mira.
Koji živi.
Popričesna molitva
Gospodine, pozvao si nas da služimo Kristu, Kralju svega svijeta.
Okrijepi nas ovom hranom, koja daje besmrtnost,
da budemo dionici njegova kraljevanja i vječnog života. Po Kristu.
Razmišljanje uz biblijska čitanja
RAZLUČIVANJE
Premda se ovaj evanđeoski odlomak najčešće naziva prikazom posljednjega suda, nigdje se ne spominju pojmovi sud ili suditi. Naime, mi kršćani vjerujemo da nas Bog ne sudi po vlastitom nahođenju, nego da nas, kao što je jasno iz današnjih Isusovih riječi, Sin Čovječji razlučuje jedne od drugih kao što pastir razlučuje ovce od jaraca. Ne prosuđuje pastir tko je ovca a tko jarac, nego konstatira činjenično stanje. Tako ni Bog ne odlučuje tko će u muku vječnu, a tko u život vječni. Bog nas ne sudi. Mi sami sebe osuđujemo svojim svakodnevnim običnim djelima za vrijeme zemaljskoga života. Bog samo konstatira i prihvaća naš izbor.
Pravednici, ovi i oni
Upada u oči da Isus one koji hrane gladne, poje žedne, primaju strance, oblače gole, pohode sužnje i bolesne, naziva pravednicima. Kao što je sebe poistovjetio s onima kojima su pomagali, tako i njih, koji su pomagali, poistovjećuje sa sobom, Pastirom dobrim koji svoje ovce pase pravedno. Mogu biti s Kristom u Kraljevstvu Očevu jer su se po svojim djelima poistovjetili s Kristom.
Ako se one koji su činili dobro jednom od ovih najmanjih naziva pravednicima, bilo bi za očekivati da se one koji nisu činili dobro nazove nepravednicima. No Isus to ne čini. Ne vrijeđa njihovo ljudsko dostojanstvo. Isus im ne sudi, niti etiketira. Jedino, kao što je konstatirao da je izbor pravednika zajedništvo s Bogom, pa su zato blagoslovljeni, tako, konstatirajući izbor odmetnuća od Boga ovih drugih, naziva ih prokletima.
Pripravljeno za nas – pripravljeno za đavla i anđele njegove
Zanimljivo je da Isus veli da je Kraljevstvo Očevo pripravljeno za nas od postanka svijeta. Stvoreni smo zato da bismo bili u vječnom zajedništvu s Bogom. Pripadamo Raju. S druge strane, Pakao je, prema Kristovim riječima, pripravljen đavlu i anđelima njegovim. Pakao nije pripravljen za čovjeka. U tome i je sva tragedija Pakla. Kroz čitavu vječnost čovjek traje u onome za što nije stvoren. Život postaje vječni promašaj.
Mi, okupljeni u razmišljanju Božje riječi, još uvijek smo na svijetu i činimo izbor. Valja nam pritom neprestano imati na pameti da o svakodnevnom izboru ovisi kako će proći konačno razlučivanje kad Sin Čovječji dođe u slavi i svi anđeli njegovi s njime.
N. K.