25. nedjelja kroz godinu, 22.09.2019.g.
Prvo čitanje: Am 8, 4-7
Drugo čitanje: 1Tim 2, 1-8
Evanđelje: Lk 16, 1-13
Zborna molitva
Bože, sav si svoj zakon sveo na ljubav prema tebi i bližnjemu.
Daj da vršimo tvoje zapovijedi i postignemo vječni život.
Po Gospodinu.
Darovna molitva
Gospodine, primi darove svoga naroda da nebeskim otajstvima
postignemo što vjerom i djelom ispovijedamo. Po Kristu.
Popričesna molitva
Gospodine, ti nas hraniš svojim otajstvima.
Odgajaj nas neprestano uredbama svoga milosrđa
da plodove otkupljenja donosimo i u otajstvima i u vladanju.
Po Kristu.
Razmišljanje uz biblijska čitanja:
VJERNOST I „SNALAŽLJIVOST“
Tko je vjeran u najmanjoj stvari, vjeran je i u velikoj. Tko je nevjeran u najmanjoj stvari, nevjeran je i u velikoj (10).
U najmanjem vjeran – u najvećem vjeran!
U najmanjem nepošten – u najvećem nepošten!
Vjernost potvrđuje konkretno prijateljstvo, prijateljstvo koje ne podnosi nikakvu masku. Vjernost se ni u kojem slučaju ne može imati čovjeku koji je s maskom, niti se od takvoga može očekivati povjerenje. Svaka dvoličnost je korijen svake nevjernosti - nepovjerenja. A vjernost prihvaća stvarnost kakva jest, prihvaća čovjeka kakav jest, ne ideju o njemu. Zato povjerenje pomaže čovjeku da izraste u čovjeka i da živi istinskog čovjeka. Vjernost je bitna čovjekova kvaliteta.
Smiruje onoga koji ju ima i kroti onoga kome se izručuje. Ljudski život je jedan 'mozaik'. Sastavljen je od malenih stvari koje su bitne za život. Zato su 'malene' stvari vrlo važne za 'veliki' život.
Vjernost i povjerenje u 'malome' daje pouzdanje za vjernost u 'velikome', ali isto tako u vjernosti se čovjek odgaja, treba ga u tome probuditi. U vjernosti se raste. Zapravo vjernost raste s rastom čovječnosti. Tko je nepošten u najmanjem – nepošten je u najvećem! Pošten – nepošten, dva su vrlo široka pojma da bi obuhvatili naš cijeli moralni život. Sve naše vrline i sve naše mane. To znači da kao što nema u životu prihvaćanja mrvica života nego prihvaćanje ili odbijanje cijelog života, tako se isto ne smije zavaravati da možemo biti sad pošteni a poslije nepošteni ili nekome pošteni drugome nepošteni.
(Priređeno prema tekstu objavljenom na stranici www.dominikanci.hr)