Featured

11. studenoga 2012. Trideset i druga nedjelja kroz godinu

Sjede nasuprot riznici te promatraše

Isus je, veli evanđelist, sjeo nasuprot riznice i promatrao kako narod daje novac u riznicu. Nije to bio nimalo čudan i neobičan postupak jer su darovi koji su se davali u hramsku riznicu bili javna stvar, a postojali su i službenici koji su izvikivali iznos koji bi netko darovao.

Ono što je drugačije u Isusovu sjedenju, promatranju, a kasnije i komentiranju je način na koji Isus pristupa stvarima. Ne promatra iz znatiželje ili zato da bi nekoga hvalio ili kudio, nego da bi svojim učenicima, a po njima i svima koji smo mu povjerovali, dao primjer ispravnog ponašanja.

 

Baca – bacahu – baci

Glagol (u)baciti se u ovom kratkom evanđeoskom odlomku spominje čak sedam puta. I očito je da su postojali i da postoje različiti motivi za ubacivanje. Jednako tako i za molitvu i za sve vjerske službe i onoga i ovoga vremena.

Postoje oni koji smatraju da moraju obaviti dužnost i obavljaju je poput svake druge dužnosti. No, Bog se ne smije svesti na obvezu.

Postoje oni koji koriste priliku za vlastitu promociju kako bi osnažili položaj i moć. No, Bog se ne smije svesti na sredstvo koje nam služi za postizanje cilja.

Konačno, postoje oni koji od srca čine. I takvi uspostavljaju pravi odnos s Bogom.

Stoga je prva stvar koju možemo naučiti od ove siromašne udovice potreba da se Bogu pristupa iskrena srca sa željom da se uspostavi odnos među osobama.

 

Sitniš – mnogo – više

Za one koji su obavljali dužnost rečeno je da su ubacivali sitniš. S minimalnim troškom su htjeli podmiriti obvezu i izvući maksimum.

Za one koji su se promovirali napominje se kvantiteta dara. Prikazuju se kao ljudi koji lukavo ulažu u marketing.

Onima koji daruju od srca, poput siromašne udovice, naglašava se kvaliteta.

 

Suvišak – sav svoj žitak

Kršćansko opredjeljenje je potpuno predanje Bogu. Bogu se ne može pripadati djelomično. Nemoguće je kalkulirati intenzitet odnosa s Bogom. Božji ili jesmo ili nismo.

Jednako je i s ljubavlju prema čovjeku. Nemoguće je služiti čovjeku djelomično, kada nam se prohtije ili u slobodno vrijeme. Služenje čovjeku treba zahvatiti čovjeka u potpunosti. Nitko nije doista kršćanin ako nije spreman u potpunosti založiti sebe, riskirati i ići do kraja.

 

Preuzeto iz Nedjeljnog liturgijskog listića varaždinske katedrale

ZAŠTITA PRIVATNOSTI

Zaštita privatnosti
Kolačići

KAKO DO NAS


PRATITE NAS NA FACEBOOK-U!